|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Okul öncesi dönemde çocuklara kazandırılacak matematik kavram ve konularını öğrenmek ve bu kavramlara yönelik etkinlik yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Erken çocukluk döneminde matematik etkinliklerine yönelik öğretimsel içeriği hazırlar |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik matematik eğitimi yöntemlerine göre sunum yapar |
PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik matematik öğretim materyali geliştirir |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Temel matematik kavramlarına yönelik hazırladığı materyalleri sunar |
PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Okul öncesi çocuklarda bilişsel gelişim; Etkili matematik köşesi; Temel matematiksel kavramlar; Sayı kavramı; Sayma; Toplama ve çıkarma; Geometrik şekiller; Ölçüler; grafikler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kavram öğretimi | Teorik anlatım |
| 2 | Nitel kavramların öğretimi | Teorik anlatım |
| 3 | Nicel kavramların öğretimi | Teorik anlatım |
| 4 | Temel matematiksel kavramlar | Teorik anlatım |
| 5 | Öğretim yöntemleri | Teorik anlatım |
| 6 | Sayı kavramı ve saymanın öğretimi | Teorik anlatım |
| 7 | Temel geometrik şekiller | Teorik anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geometrik şekilleri sınıflandırma ve isimlendirme | Teorik anlatım |
| 10 | Geometrik şekiller çizme ve boyama | Teorik anlatım |
| 11 | Ölçme kavramı, Doğal ölçüler | Teorik anlatım |
| 12 | Rakamların öğretimi | Teorik anlatım |
| 13 | Temel toplama işleminin öğretimi | Teorik anlatım |
| 14 | Temel çıkarma işleminin öğretimi | Teorik anlatım |
| 15 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarına yönelik etkinlikler | Teorik anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | AKTAŞ ARNAS Yaşare, Okul öncesi dönemde matematik eğitimi, 2004, Adana | |
| 2 | KANDIR Adalet, ORÇAN Maide, Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi, Morpa, 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||