| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çocuklarda ruh sağlığı ile ilgili normallik ve normal dışılık belirtilerini sıralayabilir |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Çocuklarda yaygın olarak görülen ruhsal hastalıkları tanı ve ayırıcı tanı prosedürlerini sıralar |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Ruh sağlığı kapsamında gerektiğinde koruyucu ve müdahale düzeyinde ekip çalışması üretmeye yönelik eğitici rolünü tanımlar |
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Ruh sağlığının korunmasında aileyle yapılacak çalışmaları açıklar |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ruh sağlığının tarihsel gelişimi |
Teorik anlatım |
| 2 |
Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar |
Teorik anlatım |
| 3 |
Ruh sağlığını gösteren özellikler |
Teorik anlatım |
| 4 |
Çocuk ve aile ruh sağlığını etkileyen faktörler |
Teorik anlatım |
| 5 |
Ruhsal bozuklukların tanı ve sınıflandırılması |
Teorik anlatım |
| 6 |
Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler |
Teorik anlatım |
| 7 |
Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları |
Teorik anlatım |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Saplantılar, fobiler, panik nöbetleri |
Teorik anlatım |
| 10 |
Alışkanlık bozuklukları; alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, kekemelik, çocuklarda mastürbasyon |
Teorik anlatım |
| 11 |
Duygusal bozuklukları; İnat, kaygı, kıskançlık, korku, öfke, saldırganlık, yalan |
Teorik anlatım |
| 12 |
Davranış problemleri; dikkat eksikliği ve hiperaktivite, kaçma(firar),Kibrit ve ateşle oynama, pika, uyku bozuklukları, yemek sorunu |
Teorik anlatım |
| 13 |
Diğer bozukluklar; Otizm, çocukluk şizofreni, çocukluk psikozları, çocukluk depresyonları |
Teorik anlatım |
| 14 |
Psikoterapiler |
Teorik anlatım |
| 15 |
Madde bağımlılığı, Ruhsal bozukluklarda somatik sağaltım |
Teorik anlatım |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları. 6. baskı İstanbul: Remzi Kitapevi,1996. |
| 2 |
Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|