Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE101 - İLAHİYAT

Kodu: İFE101 Adı: EĞİTİME GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BARIŞ ERİÇOK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. 2022-2023 (Güz)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim kavramını açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Sınıf ve okul çevresini ideal özellikleriyle tanımlayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örneklerle açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
2 Eğitimin felsefi temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
3 Eğitimin sosyal temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
4 Eğitimin tarihsel temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
5 Eğitimin hukuki temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
6 Eğitimin psikolojik temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
7 Eğitimin politik temelleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
10 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
11 Öğretmenlik mesleği Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
12 Öğretmenlik mesleği Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
13 Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
14 Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
15 İslam'ın eğitime verdiği önem ve İslam eğitimin temel özellikleri Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2020). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi.
2 Cemaloğlu, N. & Şahin, F.(2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi
3 Editör: Prof. Dr. Ayşen Bakiığlu, Nobel Akedemik Yayıncılık
4 Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, Prof. Dr. Mustafa Köylü & Prof. Dr. Şakir Gözütok
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 8 32
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 7 35
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181