|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ ERİÇOK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. 2022-2023 (Güz) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim kavramını açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Sınıf ve okul çevresini ideal özellikleriyle tanımlayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örneklerle açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
2 | Eğitimin felsefi temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
3 | Eğitimin sosyal temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
4 | Eğitimin tarihsel temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
5 | Eğitimin hukuki temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
7 | Eğitimin politik temelleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
10 | 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
11 | Öğretmenlik mesleği | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
12 | Öğretmenlik mesleği | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
13 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
14 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
15 | İslam'ın eğitime verdiği önem ve İslam eğitimin temel özellikleri | Beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışma, Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2020). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Cemaloğlu, N. & Şahin, F.(2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi | |
3 | Editör: Prof. Dr. Ayşen Bakiığlu, Nobel Akedemik Yayıncılık | |
4 | Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, Prof. Dr. Mustafa Köylü & Prof. Dr. Şakir Gözütok | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |