Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE202 - İLAHİYAT

Kodu: İFE202 Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN ÇETİNEL, YASEMİN GÜLEÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini etkin kullanabilme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri uygulayabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenme-öğretme etkinliklerini oluşturabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Çağdaş öğretim yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretim ilke ve yöntemleri ile öğretim süreçlerinde kullanılan grupla tartışma teknikleri, bireysel ve grup çalışması yöntem ve teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uzaktan eğitim süreci hakkında bilgi. Dersin hedef ve kazanımları hakkında bilgi verilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Öğretim İlkeleri. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Öğrenme-Öğretme Kuram ve modelleri Yapılandırmacılık a.5E öğretim modeli b.7E öğretim modeli Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 işbirliğine dayalı öğrenme (Kubaşık Öğrenme) Probleme Dayalı Öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Proje tabanlı öğrenme Beyin tabanlı öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Çoklu Zeka Kuramı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Okulda Öğrenme Modeli Etkili Öğrenme Modeli Tam Öğrenme Modeli Öğretim Etkinlikleri Modeli Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav
9 Düşünme Becerileri 1. Yaratıcı Düşünme 2. Yansıtıcı Düşünme 3. Eleştirel Düşünme 4. Üst biliş (Metacognition) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Din Öğretiminde Yöntemler (Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydın)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 9 36
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180