Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri uygulayabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Öğrenme-öğretme etkinliklerini oluşturabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 |
Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 |
Çağdaş öğretim yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretim ilke ve yöntemleri ile öğretim süreçlerinde kullanılan grupla tartışma teknikleri, bireysel ve grup çalışması yöntem ve teknikleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Uzaktan eğitim süreci hakkında bilgi. Dersin hedef ve kazanımları hakkında bilgi verilmesi. |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 |
Öğretim İlkeleri.
|
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 |
Öğrenme-Öğretme Kuram ve modelleri
Yapılandırmacılık
a.5E öğretim modeli
b.7E öğretim modeli |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 |
işbirliğine dayalı öğrenme (Kubaşık Öğrenme)
Probleme Dayalı Öğrenme |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 |
Proje tabanlı öğrenme
Beyin tabanlı öğrenme |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 |
Çoklu Zeka Kuramı |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 |
Okulda Öğrenme Modeli
Etkili Öğrenme Modeli
Tam Öğrenme Modeli
Öğretim Etkinlikleri Modeli |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Düşünme Becerileri
1. Yaratıcı Düşünme
2. Yansıtıcı Düşünme
3. Eleştirel Düşünme
4. Üst biliş (Metacognition) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 |
Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 |
Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 |
Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 |
Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 |
Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 |
Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Din Öğretiminde Yöntemler (Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydın) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller |