|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YASEMİN GÜLEÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgilendirmeyi, öğretmen adaylarına öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmayı ve bunların din eğitiminde kullanılmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teknoloji ve Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin genel özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğretimdeki yerini belirtebilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin seçimini etkileyen faktörleri sıralayabilir |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Farklı öğretim teknolojilerinden ve materyal türlerinden örnekler verebilir. |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği, öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesini, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (vcd, dvd) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesini, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi ve öğretim ortamında uygulanmasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teknoloji ve Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramların verilmesi. | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
2 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin genel özellikleri | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
3 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğretimdeki yeri, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin seçimini etkileyen faktörler | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
4 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: ders kitapları, dergiler, tahtalar, grafikler, şemalar) | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
5 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: resimler, çizimler, posterler, gerçek nesneler ve modeller) | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
6 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılan görsel araç-gereçler ve materyaller: tepegöz, slayt cihazı, dijital kamera, projektör) | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
7 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Görsel ve işitsel araç gereçler, eğitim amaçlı yazılımlar. vb. ) | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen ve teknoloji dersinde kullanılabilecek materyallerden seçilen örneklerin gösterilmesi. | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
10 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
11 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
12 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
13 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
14 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
15 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
2 | Korkmaz, M. (2017). Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kimlik Yayınları, Kayseri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, ders içeriğine yönelik görsel ve işitsel materyaller ve sunumlarda gerekli olan kırtasiye malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 3 | 3 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |