Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE301 - İLAHİYAT

Kodu: İFE301 Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YASEMİN GÜLEÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgilendirmeyi, öğretmen adaylarına öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmayı ve bunların din eğitiminde kullanılmasını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Teknoloji ve Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin genel özelliklerini sıralayabilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğretimdeki yerini belirtebilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin seçimini etkileyen faktörleri sıralayabilir PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Farklı öğretim teknolojilerinden ve materyal türlerinden örnekler verebilir. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesini, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (vcd, dvd) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesini, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi ve öğretim ortamında uygulanmasını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Teknoloji ve Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramların verilmesi. Anlatım, soru- cevap, tartışma
2 Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin genel özellikleri Anlatım, soru- cevap, tartışma
3 Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğretimdeki yeri, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin seçimini etkileyen faktörler Anlatım, soru- cevap, tartışma
4 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: ders kitapları, dergiler, tahtalar, grafikler, şemalar) Anlatım, soru- cevap, tartışma
5 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: resimler, çizimler, posterler, gerçek nesneler ve modeller) Anlatım, soru- cevap, tartışma
6 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılan görsel araç-gereçler ve materyaller: tepegöz, slayt cihazı, dijital kamera, projektör) Anlatım, soru- cevap, tartışma
7 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Görsel ve işitsel araç gereçler, eğitim amaçlı yazılımlar. vb. ) Anlatım, soru- cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Fen ve teknoloji dersinde kullanılabilecek materyallerden seçilen örneklerin gösterilmesi. Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
10 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
11 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
12 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunumları) Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
13 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
14 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
15 Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali öğretimde kullanma (öğrenci sunumları). Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2 Korkmaz, M. (2017). Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kimlik Yayınları, Kayseri.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, ders içeriğine yönelik görsel ve işitsel materyaller ve sunumlarda gerekli olan kırtasiye malzemeleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 3 3
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60