Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE401 - İLAHİYAT

Kodu: İFE401 Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN ÇETİNEL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DKAB öğretiminin geçmişten günümüze geçirdiği aşamaları açıklayabilir. PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Din öğretiminin amaçlarını sıralar ve yabancı ülkelerin programlarıyla karşılaştırabilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenme kuramlarının genel özelliklerini açıklayabilir. PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenme kuramlarının din öğretiminde kullanımına ilişkin esasları açıklayabilir. PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Geçmişten günümüze din öğretimi ve din öğretiminin özellikleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma
2 Din öğretimin amaçları ve yabancı ülke programlarıyla karşılaştırma (USA, Avustralya, İngiltere) Anlatım,- soru- cevap, tartışma
3 Öğrenme kuramlarının genel özellikleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma
4 Öğrenme kuramlarının din öğretiminde kullanımı Anlatım,- soru- cevap, tartışma
5 Din bilimlerinde yer alan bilgi türleri ve öğretimi Anlatım,- soru- cevap, tartışma
6 Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
7 Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
10 Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
11 Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma
12 Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma
13 Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma
14 Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma
15 Dersin genel değerlendirmesi Anlatım,- soru- cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 63