|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM YILMAZ, EMİNE ZEHRA TURAN, MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, MUSTAFA IŞIK, HATİCE DOĞAN, ADEM ÇATAK, KADİR ERBİL, FATIMA ÜNSAL, ABDULLAH NAMLI, MEHMET KILIÇARSLAN, EMİNE DEMİL, FEVZİ YİĞİT, HACI MEHMET SOYSALDI, İDRİS SÖYLEMEZ, YAHYA YAŞAR, METİN DOĞAN, İLYAS PÜR, BAYRAM ÇINAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı DKAB öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleme |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlama ve sınıfta uygulama |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulama |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanma |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | işitsel-görsel-tartışma |
2 | Uygulama | okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme işitsel-görsel-tartışma |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | işitsel-görsel-tartışma |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
11 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
12 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | işitsel-görsel-tartışma |
13 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
14 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | işitsel-görsel-tartışma |
15 | Portfolyo hazırlama. | işitsel-görsel-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |