Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE404 - İLAHİYAT

Kodu: İFE404 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Teorik+Uygulama: 1+6 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM YILMAZ, EMİNE ZEHRA TURAN, MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, MUSTAFA IŞIK, HATİCE DOĞAN, ADEM ÇATAK, KADİR ERBİL, FATIMA ÜNSAL, ABDULLAH NAMLI, MEHMET KILIÇARSLAN, EMİNE DEMİL, FEVZİ YİĞİT, HACI MEHMET SOYSALDI, İDRİS SÖYLEMEZ, YAHYA YAŞAR, METİN DOĞAN, İLYAS PÜR, BAYRAM ÇINAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı DKAB öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleme PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ders planı hazırlama ve sınıfta uygulama PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulama PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanma PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Planlama işitsel-görsel-tartışma
2 Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme işitsel-görsel-tartışma
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama işitsel-görsel-tartışma
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
8 Ara Sınav
9 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
11 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
12 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama işitsel-görsel-tartışma
13 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
14 Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma işitsel-görsel-tartışma
15 Portfolyo hazırlama. işitsel-görsel-tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 7 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150