|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Elektrik üretim ve iletim sistemlerinden oluşan güç sistemlerinin normal çalışma ve kısa devre gibi arızalı koşullar altında analizini ve tasarımını yapabilme becerisini kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Elektrik güç sistemlerinin empedans ve admitans modellerini oluşturabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Elektrik güç sistemlerinin analiz ve tasarımını birim değer yöntemini kullanarak yapabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Yük akış analiz metotlarını sistem analiz ve tasarımında etkin bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Dengeli ve dengesiz kısa devre arıza analizleri yapabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Güç sistemlerinin kararlılığı konusunda temel bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sürekli sinüzoidal hal, fazör diyagramları, aktif, reaktif ve görünür güç, güç sisteminin elemanları; generatörler, trafolar ve yükler, güç sistemlerinin tek hat ve empedans diyagramları, birim değerler (pu) yönteminin uygulanması, enerji iletim hatları; kısa, orta ve uzun mesafeli hatların modellenmesi, enerji iletim hatlarının performans analizi, bara admitans ve empedans matris modelleri, yük akış analizi ve kullanılan yöntemler, Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi, Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi, simetrili bileşenler, gerilim ve akım dengesizliklerinde simetrili bileşenlerin uygulanması, generatör, trafo, iletim hattı ve yüklerin dizi bileşenleri ve dizi bileşen devreleri, güç sistemlerinin kararlılığı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sürekli sinüzoidal hal, fazör diyagramları, aktif, reaktif ve görünür güç | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 2 | Güç sisteminin elemanları; generatörler, trafolar ve yükler | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 3 | Güç sistemlerinin tek hat ve empedans diyagramları, birim değerler (pu) yönteminin uygulanması | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 4 | Enerji iletim hatları; kısa, orta ve uzun mesafeli hatların modellenmesi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 5 | Enerji iletim hatlarının performans analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 6 | Bara admitans ve empedans matris modelleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 7 | Yük akış analizi ve kullanılan yöntemler | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 10 | Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 11 | Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 12 | Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 13 | Simetrili bileşenler, gerilim ve akım dengesizliklerinde simetrili bileşenlerin uygulanması | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 14 | Generatör, trafo, iletim hattı ve yüklerin dizi bileşenleri ve dizi bileşen devreleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 15 | Güç sistemlerinin kararlılığı | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | H. Çakır, Elektrik Güç Sistemleri Analizi, 1986. | |
| 2 | A. R. Bergen and V. Vittal, Power System Analysis, Prentice Hall, 2000. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, dizüstü bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||