|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYDIN BOYAR (aydinboyar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Güç Elektroniği elemanların kontrolünü ve korumasını sağlamak, DC/DC çevirici ve DC/AC çevirici hakkında bilgi vererek, bu devrelerinin bilgisayar ortamında benzetim modellerini gerçekleştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Güç elektroniğinin tanımını ve ilişkili olduğu konuları bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Yarıiletken elemanlarının özelliklerini bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | DC ve AC kıyıcıların analizini yapabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | PWM inverterlerin çalışmasını analiz etmek, gerilim ve frekans kontrolünün nasıl yapıldığını öğrenmek, inverter harmoniklerini belirlemek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| DC kıyıcı devrelerinin tasarımı, DC motor sürücü devrelerinin analizi, Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 2 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 3 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 4 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 5 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 6 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 7 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 10 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 11 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 12 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 13 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 14 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 15 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | N. MOHAN, T. M. UNDELAND and W. P. ROBBINS, Çeviri: Nejat TUNCAY, Metin GÖKAŞAN, Seta BOĞOSYAN, Literatür Yayınları, 1. Basım, Eylül 2003. | |
| 2 | Modern Power Electronics and AC Drives, Bimal K. BOSE, Prentice Hall PTR, 2001. | |
| 3 | Güç Elektroniği, Doç. Dr. Osman GÜRDAL, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, 2000. | |
| 4 | Power Electronic Control of AC Motors, J. M. D. MURPHY and F. G. TURNBULL, Pergamon Pres, 1988. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 40 | 40 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||