Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE302 - İLAHİYAT

Kodu: İFE302 Adı: SINIF YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YASEMİN GÜLEÇ, METİN DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sınıf içinde zaman yönetimini başarılı bir şekilde yapar. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek, sınıf içi iletişimin oluşmasını sağlamak, sınıfta istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması konusunda gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. Anlatım, tartışma, uygulama
2 Sınıf kurallarının belirlenmesi Anlatım, tartışma, uygulama
3 Sınıf içinde iletişim Anlatım, tartışma, uygulama
4 Sınıfta motivasyon Anlatım, tartışma, uygulama
5 Disiplin modelleri Anlatım, tartışma, uygulama
6 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetimi Anlatım, tartışma, uygulama
7 Sınıfta grup etkileşimi Anlatım, tartışma, uygulama
8 Ara Sınav
9 Sınıfta zaman yönetimi Anlatım, tartışma, uygulama
10 Sınıfın ilişki düzenini oluşturma Anlatım, tartışma, uygulama
11 Eğitim teknolojileri ve sınıf yönetimi Anlatım, tartışma, uygulama
12 Okul-aile işbirliği Anlatım, tartışma, uygulama
13 Özel grupların yönetimi Anlatım, tartışma, uygulama
14 Eğitim ortamlarında ergonomi Anlatım, tartışma, uygulama
15 Öğretmenin beden dilini etkili kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaya, Z. (2010). Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 88