|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarımına transferi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüzey Biçim İlişkileri | Anlatım,uygulama ,sunum |
2 | Formun tanımı, Formun tanımı, Form fon ilişkileri | Anlatım,uygulama ,sunum |
3 | Doğal obje elemanlarının etüdü | Uygulama |
4 | Etüde bağlı kompozisyon kuralları | Anlatım,uygulama ,sunum |
5 | Kompozisyonu Tasarıma dönüştürme | Uygulama |
6 | Farklı Tasarımlar ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Anlatım,uygulama ,eleştiri |
7 | Farklı Tasarımlar ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Anlatım,uygulama ,eleştiri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geometrik elemanlarla tasarım, Geometrik elamanların tanımı ve kompozisyon içinde etkisi | Anlatım,uygulama ,sunum |
10 | Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi | Anlatım,uygulama ,sunum |
11 | Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri | Anlatım,uygulama ,sunum |
12 | tasarım elemanları ile tasarım oluşturma | Anlatım,uygulama ,sunum |
13 | Karakalem ile Tasarım: Desen,Eskiz, Işık - gölge, zıtlık -denge çalışması | Anlatım,uygulama ,sunum |
14 | Yapılan tasarımların yüzeylerde uygulanması | Anlatım,uygulama ,sunum |
15 | Yapılan çalışmaların -performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Uygulama,eleştiri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deliduman Canan ,Temel Sanat Eğitimi ,Gerhun Yayıncılık,2006 | |
2 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |