|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Üç boyutlu çizim programını öğrenerek, bilgisayar ortamında katı modelleme yapabilme, çizebilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üç boyutlu çizim programını kullanabilir. |
PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular. PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Üç boyutlu çizim programında temel tasarım ilkeleri doğrultusunda çizim ve tasarım yapabilir. |
PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu çizim programında özgün tasarım yapabilir. |
PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar destekli üç boyutlu yazılımın, kullanım becerilerinin geliştirilmesi ve endüstriyel ürünlerin bilgisayar ortamında çizilmesi. Seramik sanayisinde kullanılan CAD/CAM teknolojisinin ve bu alanda yapılan uygulamaların tanınmasıdır. Bilgisayar ortamında tasarlanan programlar ile mimari yapılardaki bezemelerin, rölyeflerin çizimini yapmak ve katı modelleme uygulama becerisini kazandırmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, bilgisayarda görüntü işleme yöntemlerinin anlatılması, üç boyutlu çizim programı mantığının tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | 2B çizim programının temel komutlarının anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | 3B çizim programının temel komutlarının anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon,Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | 3B çizim programının özelliklerinin anlatılmaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Çizim uygulamalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Çizim uygulamalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel formlar çizilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cem Dönmez, Saliha Dönmez, RHINOCEROS 4 ile Modelleme, Kuriş Matbaacılık, 2009, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, üç boyutlu çizim programı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 1 | 8 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |