|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, hem toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini hem de ırk, etnisite, cinsiyet, sınıf ve millet gibi olguların toplumsal cinsiyet oluşumunu nasıl etkilediklerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-27 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cinsiyeti güç ilişkileri, dil, etnisite, ırk, cinsellik, sınıf, ulus, din, coğrafya, yaş gibi unsurlar ile kesiştiği noktalarda analiz edebilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-27 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cinsiyetin sosyal, tarihsel, politik, dinsel, edebî, sanatsal görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-27 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-27 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin olumlu bilgi ve tutumlarını davranışlarına yansıtabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-27 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini oluşturan konular toplumsal cinsiyet çalışmalarının tanımı ve içeriği, toplumsal cinsiyet rolleri ve sosyalizasyon, toplumsal cinsiyet rejimleri ve düzeni, kadın ve eril çalışmalarının kamusal ve özel alanda yansımalarıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | İktidarın cinsiyeti | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Feminist teoriler | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Liberal feminizm | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Marksist ve sosyalist feminizm | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Radikal feminizm | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Toplumsal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Siyasal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Medyada toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamaya Yönelik Araçlar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Cinsiyete Yaklaşımlar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CONNELL, R.W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları | |
2 | AGACINSKI, Sylviane (1998). Cinsiyetler Siyaseti. Ankara: Dost Kitabevi. | |
3 | SCOTT, Joan W. (2007). Toplumsal Cinsiyet:Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi. İstanbul: Agora Kitaplığı. | |
4 | FINE, Cordelia (2010). Toplumsal Cinsiyet Yanılsaması. İstanbul: Sel Yayınları. | |
5 | BUTLER, Judith (2007). Taklit ve Toplumsal Cinsiyet'e Karşı Durma. İstanbul: Agora Kitaplığı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |