|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin çeşitli duva ve/ veya yüzey süsleme tekniklerini tamamen kavraması, denemelerle bilgilerini pekiştirmesi üst seviyelere taşıması duvar ve/ veya yüzey süsleme tekniklerinden birini uygulayabilmesidiridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Duvar ve/veya Yüzey süsleme tekniklerinden Freski Teorik olarak öğrenir ve uygulayabilir. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-32 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. PÇ-37 Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Taş oymacılığında kullanılan teknikleri bilir. |
PÇ-37 Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Farklı Taş oymacılığı tekniklerini birleştirerek ortaya yeni bir ürün çıkartabilir. |
PÇ-37 Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Duvar ve/veya Yüzey süsleme tekniklerinden Alçı Rölyefi teorik olarak öğrenir ve uygulayabilir. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fresk, (Duvar resmi) Rölyef ve Taş oyma, teknikleri ile tasarımlar ve uygulamalar yapmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerle tanışma. Dersin işleyişi ile ildili bilgilendirme.Fresk, Tarihçesi, tarihte ve günümüzde ki uygulama yerleri ve teknikleri.Malzeme Bilgisi | Anlatma teknikleri, soru cevap |
2 | Fresk çalışması için desen araştırılması. | uygulama |
3 | Desenin yüzeye aktarılması. | uygulama |
4 | Boya, renk hazırlanması. Kompozisyonun renklendirilmesi. | uygulama |
5 | Kompozisyonun renklendirilmesi. | uygulama |
6 | Rölyef Çalışması: Anadolu Selçuklu motiflerinden rölyef yapımı. Rölyef çalışması için desen araştırılması. | Anlatma teknikleri, soru cevap |
7 | Desenin yüzeye aktarılması ve rölyef çalışması. | uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Desenin yüzeye aktarılması ve rölyef çalışması. | uygulama |
10 | Taş oymacılığında kullanılan tekniklerin ve desenlerin tarihsel gelişimi ve yapımı hakkında bilgilendirilmesi | Anlatma teknikleri, soru cevap |
11 | Az derinlikli yüzey oymacılığı için desen araştırılması | uygulama |
12 | Az derinlikli yüzey oymacılığı için hazırlanan desenin taş yüzeye uygulanması | Uygulama |
13 | Çok derinlikli yüzey oymacılığı için desen araştırılması | uygulama |
14 | Çok derinlikli yüzey oymacılığı için hazırlanan desenin taş yüzeye uygulanması | uygulama |
15 | Çok derinlikli yüzey oymacılığı için hazırlanan desenin taş yüzeye uygulanması | uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Selçuklu devleti taş işçiliği | |
2 | Ali Cengiz Üstüner, Mozaik sanatı, Engin Yayıncılık,2003- İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Boya çeşitleri, fırça, taş çeşitleri, oyma aletleri, tokmak, Stropiyer, alçı plaka, maket bıçağı, spatula. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |