|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını öğretmek ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. Öğrencilerin cam bilimi alanında sıkça karşılaşacakları, cam yapıları ve cam üretim teknolojileri ile camların ısısal, kimyasal ve mekanik özellikleri konularında temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | özellikleri arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir. |
PÇ-11 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel cam yapılarını tanımlayabilir. |
PÇ-11 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-11 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-13 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-11 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şekillendirilecek cam kompozisyonunun hazırlanması, cam kesim teknikleri, füzyon kalıpta şekillendirme gibi yöntemlerin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cam şekillendirme yöntemlerini anlatma. | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Cam kesmeyi öğrenme. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Pencere camını keserek kompozisyon düzenleme. | Anlatım, Soru-Cevap, Eleştiri yapma, Uygulama |
4 | Camı renklendirme, füzyon yöntemiyle fırınlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Cam şişelerle düzenleme yapma, füzyon yöntemiyle fırınlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Cam şişelerle düzenleme yapma, füzyon yöntemiyle fırınlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Rodaj makinesiyle keskin yerleri pahlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Füzyon tekniğine uygun tasarım ve uygulama yapma. | Anlatım, Soru-Cevap, Eleştiri Yapma |
10 | Belirlenen tasarım üzerinde eleştiri verme, ölçülendirme yapma, camları kesme, proje kontrolü. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, Proje ödevi |
11 | Uygulamaya devam etme. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Uygulamaya devam etme. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Renklendirici cam boyası ile boyama, proje kontrolü. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, Proje ödevi |
14 | Düzenlemeyi tamamlama ve cam fırınında fırınlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Rodaj makinesiyle keskin yerleri pahlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cam Teknolojisine Giriş. Sema Kuşçuluoğlu, Deniz Yücesoy, Selin Engin 1993. | |
2 | Zaccaria, Donatella. (1998). Vitray Süsleme Sanatı. Pratik El Sanatları Dizisi, İstanbul | |
3 | Uzuner, Bilgehan. (2004). Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri AKANTAŞ. İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
4 | Cummings, Keith., (2011). Çağdaş Cam Sanatı. Çev. Mustafa Ağatekin. Lamineks Matbaacılık, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kristal Cam, Pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, önlük veya tulum (atölye giysisi). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 13 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |