|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL (suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlıların birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkilerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekolojinin tanımını, gelişimini ve kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Canlıların birbirleri ve çevreyle olan ilişkilerini inceleyebilir. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki gelişimi için gerekli ekolojik koşulları tanımlayabilir. |
PÇ-5 Tıbbi ve Aromatik amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekolojinin tanımı, gelişimi ve kapsamı, ekosistem ve unsurları, bitki ekolojisinin tanımlanması, bitkilerin çevre ile olan ilişkileri, bitkiler arası rekabet, bitki gelişimi için gerekli ekolojik koşullar, sıcaklık, ışık, nem, atmosfer , rüzgar, su ve etkileri, toprak faktörleri, biyolojik faktörler ve bitkilerle etkileşimleri, çevre kirliliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekolojinin tanımı, ekolojinin dalları. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
2 | Ekosistemin tanımı ve ekosistemin öğreleri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
3 | Ekosistemin genel özellikleri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
4 | Ekosistemlerde enerji akışı. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
5 | Besin zinciri ve besin zincirinde bulunan canlılar. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
6 | Çimlenme ve çimlenme üzerinde etkili olan ekolojik faktörler. | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi, deney yapma. |
7 | Sıcaklık faktörü ve etkileri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitki gelişimi için uygun çevre koşulları. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
10 | Toprak faktörü ve etkileri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
11 | Bitkilerde besin rekabeti. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
12 | Bitkilerin su istekleri ve önemi. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
13 | Biyolojik faktörler ve etkileri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
14 | Yangınlar ve bitki örtüsüne etkileri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
15 | Hava, toprak, su, gürültü kirliliği ve etkileri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bitki Ekolojisi, O. Ketenoglu , Y. Akman , L. Kurt , K. Güney, Palme Yayınevi . | |
2 | Ahmet KOCATAŞ, Ekoloji Çevre Biyolojisi, Dora Basın-Yayın Dağ., 2012 | |
3 | Ekoloji ve Çevre Bilgisi, Anadolu Üniversitesi, Yayın:3754 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı, laptop, canlı biyolojik örnekler, mikroskop, lam, lamel vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |