Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT105 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT105 Adı: GELİŞİM VE ÖĞRENME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA SAÇLI UZUNÖZ, BURAK GÜNEŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste Eğitim-psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları ve etkili öğrenme ile ilgili bilgilere yer verilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gelişimin tanımını söyleyebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Gelişim ile eğitim arasındaki ilişkiyi söyleyebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 öğrenmenin tanımını söyleyebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 4. Öğrenme ve eğitim arasındaki ilişkiyi söyleyebilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 büyüme ve gelişmenin temellerini kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Bedensel gelişim sürecini kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 bilişsel gelişim sürecini kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 kişilik gelişimi sürecini kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Ahlak gelişimi sürecini kavrayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Öğrenme ve öğretmeye etki eden faktörleri kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Öğrenme kuramlarını kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin öğretim planı Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
2 Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Gelişimin Temel İlkeleri Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
3 Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
4 Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
5 Bilişsel Gelişim (Devam), Dil Gelişimi Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
6 Ahlak Gelişimi Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
7 Kişilik Gelişimi Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Temel Kavramlar: Davranış ve Öğrenme Klasik Koşullanma Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
10 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
11 Bağlaşımcılık Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
12 Edimsel Koşullanma Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
13 Sosyal Bilişsel Kuram Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
14 Gestalt Kuram Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
15 Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nitelikli Bir Öğreticinin Özellikleri Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Gözlem, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hativa, N. (2000). Becoming a better teacher: a case of changing the pedagogical knowledge and beliefs of law professors. Instructional Science, 28, 491-523.
2 Postareffa, L., Katajavuoria, N., Lindblom-Ylänne, S., & Trigwell, K. (2008). Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers. Studies in Higher Education, 33 (1), 49-61.
3 Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık.
4 Erden, M., & Akman, Y. (1998). Gelişim-öğrenme-öğretme: eğitim psikolojisi. Arkadaş.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 16 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 156