|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ORÇUN BAĞRA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere bir yaşam becerisi olarak Bilgi Teknolojileri (BT) becerileri ile BT'nin ana kavramlarına sahip olarak kişisel bilgisayar kullanımında yetkinlik kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar ve bilişim kavramlarının temellerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bilgisayarı kullanır ve yönetir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kelime işlemci uygulamasını anlayabilir ve uygulamayı kullanarak dökümanlar oluşturabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Veritabanı içeriğini anlar ve kullanabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Bilgi Teknolojisi kavramı 2. Bilgisayarı kullanmak ve dosyaları yönetmek 3. Kelime İşlemci 4 .Hesap Çizelgesi 5. Veri Tabanları 6. Sunum 7. Bilgi ve İletişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1.1. Donanım 1.1.1 Kavramlar 1.1.2 Bilgisayar Performansı 1.1.3 Bellek ve Depolama 1.1.4 Giriş, Çıkış Birimleri1.2 Yazılım 1.2.1 Kavramlar1.3 Ağlar 1.3.1 Ağ Türleri 1.3.2 Veri Aktarımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
2 | 1.4 Gündelik Yaşamda Bil. ve İlet. Teknolojileri 1.4.1 Elektronik Dünya 1.4.2 İletişim 1.4.3 Sanal Toplu. 1.4.4 Sağlık 1.4.5 Çevre1.5. Güvenlik 1.5.1 Kimlik/K. Doğrulama 1.5.2 Veri Güven. 1.5.3 Virüsler1.6 Hukuk 1.6.1 Telif Hakkı 1.6.2 Veri Koruma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
3 | 2.1 İşletim Sistemi 2.1.1 İlk aşamalar 2.1.2 Kurulum 2.1.3 Simgelerle Çalışma 2.1.4 Pencereleri Kul. 2.2 Dosya Yön. 2.2.1 Kavramlar 2.2.2 Dosyalar ve Klasörler 2.2.3 Dosyalarla Çalışma 2.2.4 Kopyalama, Taşıma 2.2.5 Silme, Geri Dönüş. 2.2.6 Arama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
4 | 2.3 Yardımcı Uygulamalar 2.3.1 Dosya Sıkıştırma 2.3.2 Anti-Virus2.4 Yazdırma Yönetimi 2.4.1 Yazdırma Seçenekleri 2.4.2 Yazdırma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
5 | 3.1 Uygulamayı Kullanma 3.1.1 Belgelerle Çalışma 3.1.2 Verimliliği Arttırma3.2 Belge Oluşturma 3.2.1 Metin Girişi 3.2.2 Seçme, Değiştirme3.3 Biçimlendirme 3.3.1 Metin 3.3.2 Paragraf 3.3.3 Stiller | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
6 | 3.4 Nesneler 3.4.1 Tablo Oluşturma 3.4.2 Tablo Biçimlendirme 3.4.3 Grafiksel Nesneler3.5 Posta Birleştirme 3.5.1 Hazırlık 3.5.2 Çıktılar3.6 Çıktıların Hazırlanması 3.6.1 Kurulum 3.6.2 Kontrol ve Yazdırma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
7 | Ara sınav 4.1 Uyg. Kulllan. 4.1.1 Çalışma Yapraklarıyla Çalışma 4.1.2 Verimliliği Arttırma4.2 Hücreler 4.2.1 Ekleme, Seçme 4.2.2 Değiştirme, Sıralama 4.2.3 Kopya., Taşı., Sil. 4.3 Çalış.Yaprak. Yönet. 4.3.1 Satırlar ve Sütunlar 4.3.2 Çalış. Yaprak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 4.4 Formüller ve Fonk. 4.4.1 Aritmetik For. 4.4.2 Fonk. (İşlevler)4.5 Biçim. 4.5.1 Sayılar/Tarihler 4.5.2 İçerikler 4.5.3 Hizalama, kenarlık efektleri4.6 Grafikler 4.6.1 Oluşturma 4.6.2 Düzen.4.7 Çıktıların Hazırlan. 4.7.1 Kur. 4.7.2 Kont. ve Yazdır. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
10 | 5.1 Veritabanlarını Anlama 5.1.1 Anahtar Kavramlar 5.1.2 Veritabanı Organizasyonu 5.1.3 İlişkiler 5.1.4 İşlem5.2 Uygulamayı Kullanma 5.2.1 Veritabanlarıyla Çalışmak 5.2.2 Ana Görevler5.3 Tablolar 5.3.1 Kayıtlar 5.3.2 Tasarım | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
11 | 5.4 Bilgiyi Çağırma 5.4.1 Genel işlemler 5.4.2 Sorgular5.5 Nesneler 5.5.1 Formlar5.6 Çıktılar 5.6.1 Raporlar, Veri Çıktısı 5.6.2 Yazdırma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
12 | 6.1. Uygulamayı Kullanmak 6.1.1. Sunumlar ile çalışmak 6.1.2. Verimliliği arttırmak6.2. Sunum Geliştirmek 6.2.1. Sunum Görünümleri 6.2.2. Slaytlar 6.2.3. Asıl Slayt6.3. Metin 6.3.1. Metinler ile çalışmak 6.3.2. Biçim 6.3.3. Listeler 6.3.4. Tablolar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
13 | 6.4. Grafikler 6.4.1. Grafikleri Kullanmak 6.4.2. Kuruluş Şemaları6.5. Grafik Nesneleri 6.5.1. Eklemek, Kullanmak 6.5.2. Çizim6.6. Çıktıları Hazırlamak 6.6.1. Hazırlık 6.6.2. Kontrol ve Sunum | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
14 | 7.1 İnternet 7.1.1 Kavramlar/ Terimler 7.1.2 Güvenlik Konuları7.2 Web Tarayıcısı Kul. 7.2.1 Temel Tarama 7.2.2 Ayarlar 7.2.3 Gezinim 7.2.4 Yer İmler7.3 Web'i Kul. 7.3.1 Formlar 7.3.2 Arama7.4 Web Çıktıları 7.4.1 Dosya Kaydet. 7.4.2 Hazırlık ve Yaz. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
15 | 7.5 Elektronik İletişim 7.5.1 Kavramlar/ Terimler 7.5.2 Güvenlik Konuları 7.5.3 E-posta Teorisi7.6 E-posta Kullanma 7.6.1 E-posya Gönderme 7.6.2 E-posta Alma 7.6.3 Verimliliği Arttırmak7.7 E-posta Yönetimi 7.7.1 Düzenleme 7.7.2 Adres Defteri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gökçe Becit İŞÇİTURK ve Diğerleri. Bilgisayara Giriş. Eylül 2017. Ankara. Pegem Akademi Pegem Akademi Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 68 |