|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi alan öğrenci; aba güreşi sporunun tarihsel gelişimi, faaliyetleri, alan ve malzeme bilgisi, teknik hareketler hakkında kuramsal, uygulamalı bilgilerin öğrenim ve öğretimi hakkında bilgilenmeyi amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aba güreşinin temel kavramlarını açıklar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Aba güreşinin tarihsel gelişim sürecini açıklar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Aba güreşinin temel tekniklerini uygular |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Aba güreşinin temel tekniklerini kavrar |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
aba güreşi tarihsel gelişimi, aba güreşi ritüelleri ve temel teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | aba güreşinin tarihsel gelişimi | düz anlatım yöntemi |
2 | aba güreşi temel kavramları | düz anlatım yöntemi |
3 | aba güreşi ritielleri | düz anlatım yöntemi |
4 | aba güreşi temel teknikleri | düz anlatım yöntemi |
5 | çangal tekniği | gösterip yaptırma |
6 | yanbaş tekniği | gösterip yaptırma |
7 | yan dönme tekniği | gösterip yaptırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | tırpan tekniği | gösterip yaptırma |
10 | çift dalma tekniği | gösterip yaptırma |
11 | tek kol tekniği | gösterip yaptırma |
12 | dana bağı tekniği | gösterip yaptırma |
13 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
14 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
15 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GÜVEN,Özbay,1999, Türklerde Spor Kültürü,Alp ofset | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
aba,kemer |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |