|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, basketbolun basitten zora, parçadan bütüne, bütünden parçaya geçerek basamaklı öğretimi, temel toplu topsuz teknikleri vermek ve öğrencileri bu bilgiler doğrultusunda öğretmenliğe hazırlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basketbol teknik ve taktik bilgisini uygulayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Basketbol oyununda temel turnike atma çeşitlerini kavrayabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Basketbol oyununda birebir savunma ve hücum yeteneklerini yapabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Basketbol oyununu maç yapabilme becerisini uygulamalı |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basketbol Oyunun Tarihçesi, Saha Ölçüleri, Teknik, - Top Tutma, Pas, Şut, Top Sürme, Ayak Çalışması, Aldatmalar, Perdeleme, Ribound, Uygulama ve Alıştırmaların Düzenlenmesi, Örnek Çalışma Planı, Örnek Antrenman Planlaması, Basketbolda Fiziksel Hazırlık, Plyometrik Çalışmalar, Ağırlık Antrenmanı Programı Örneği, Dış Saha Oyuncuları İçin Örnek Hazırlık Çalışması, Post Oyuncuları İçin Örnek Hazırlık Çalışması, Takım Taktiklerinin Öğretimi, Takım Yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basketbol hakkında genel bilgilendirme, oyun kuralları bilgisi (tüm haftalarda) | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Basketbol temel duruşu, topla tanışma ve top tutma teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Pas tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Top sektirme ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Turnike tekniğinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Box, ribaund tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aldatma tekniklerinin eğitim basamaklaması | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Perdeleme, yuvarlanma, savunmada eş değiştirme tekniklerinin eğitim basamaklaması | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Müsabaka ortamında teknik uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Savunma temel duruşu, kayma adımı tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Savunma temel duruşu, kayma adımı tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Bireysel savunma prensipleri ve takım savunmasına geçiş. Top ve yardım tarafı hakkında bilgilendirme ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Adam adama savunma ilkeleri, çeşitleri ve dizilişleri, konu ile ilgili uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • “Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman”, Sevim Y. Nobel Yayınevi Ankara, 2002. | |
2 | • Okullarda ve Kulüpler İçin Basketbol, Sevim Yaşar, Nobel Yayıncılık,Ankara 2002. | |
3 | • “Basketbolun Temelleri” Erdoğan Bülent, Mattek Matbaacılık, Ankara, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 2 | 5 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |