|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; gerek spora katılımda gerekse günlük yaşamda acil durumlarda gerekli olabilecek ilkyardım bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve uygulanabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Hem spora katılımda hem de günlük yaşamda karşılaşılabileceği acil durumlarda gerekli olabilecek temel ilkyardım bilgisine sahip olur ve uygulayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Suni solunum ve kalp masajı (CPR), abdominal itme, şok durumunda ilkyardım, kanamaların durdurulması, pansuman ve bandajlama, kazazedenin taşıması gibi ilk yardım uygulamalarını yapabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrendiği bilgi ve becerilerin güncellenmesinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğrenci sağlık ekibi ile işbirliği kurabilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Önemli ilk yardım teknikleri (suni solunum ve kalp masajı), solunum yollarının tıkanması, yaralar ve kanamalar, dolaşım sistemi sorunları, bilinç kaybı, omurga travmaları, kas-iskelet sistemi yaralanmaları, yanıklar, ısı yaralanmaları, pansuman ve bandajlama, hasta taşıma gibi acil yardım gerektiren durumlar ve yapılacak ilkyardımı bilgisini ve uygulamalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkyardımın amaçları, ilkyardımcının sorumlulukları, acil durumlarda karar verme Önemli ilkyardım teknikleri (ABC) ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
2 | Önemli ilkyardım teknikleri (ABC) ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
3 | Solunum yollarının tıkanması ve abdominal itme | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
4 | Dolaşım sistemi sorunları ve bilinç kaybı | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
5 | Yaralar, kanamalar ve yabancı cisim batmaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
6 | Pansuman ve bandajlama | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
7 | Pansuman ve bandajlama | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kas iskelet sistemi yaralanmaları , Omurga travmaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
10 | Zehirlenmeler , Hayvan ve böcek ısırıkları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
11 | Yanıklar | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
12 | Isı yaralanmaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
13 | Taşıma | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
14 | Hayatı tehdit etmeyen spor yaralanmaları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
15 | Beyin travmaları ve epilepsi | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma Problem Çözme Yöntemi,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Webb, M., Bond, M., Beale, P. (2002) İlkyardım El Kitabı. Çev: Seyahi, A., Öztora, S. İstanbul, İnkılap Yayınevi The British Red Cross Society (1993) İlkyardım El Kitabı. | |
2 | Çev: Kütevin, E., Kütevin, Z. İstanbul, İnkılap Yayınevi Lee, T., Newman, L., Crawford, R., et. al. (2002) First Aid Manual, 8th Edition, London | |
3 | American Red Cross, (1991) American Red Cross Standart First Aid. Flegel, M.J. (1997) Sport First Aid. Updated Edition, Human Kinetics, Champaign, İllinois | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 5 | 2 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |