Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT221 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT221 Adı: KORFBOL Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Korfbola özgü teknik ve taktiklerinin öğretilmesi ve temel becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Maç uygulamalarında hücum ve savunma taktiklerini uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Korfbol maçlarının performansını artırmak için değerlendirmeler yapabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Korfbol sporunun teknik ve taktiklerini uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Korfbolda top fırlatma, yakalama, atış teknikleri, asist, rebound fonksiyonları, penaltı ve serbest atış teknikleri, savunma ve hücum sistemlerinin öğretimi ve becerilerin kazandırılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Korfbol sporunun tanımı, tarihçesi ve kuralları hakkında genel bilgi Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
2 Top yakalama ve fırlatma Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
3 Atış teknikleri (mesafe atışı) Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
4 Atış teknikleri (V atışı / turnike atışı) Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
5 Assist and rebound fonksiyonları Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
6 Serbest alan yaratma ve kollektif oynama Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
7 1-1 savunma Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Hücum ve savunma sistemleri (video) Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
10 Kollektif savunma Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
11 Hücum sistemleri (4-0 /2-2) Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
12 Savunma sistemleri (2-1-1/ 1-3) Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
13 Penaltı ve serbest atış teknikleri Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
14 Maç uygulamasında hücum ve savunma sistemleri Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
15 Genel Konuların Tekrar Edilmesi Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90