|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin squash'ın tanımını, squash sporunun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, squash oyun kurallarını, squash oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, bilgi ve becerileri kazandırmak, squash ile ilgili her türlü gelişmelerin takip edilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Branşın tarihsel gelişimini bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Squash sporundaki temel hareket becerilerini gösterebilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Branşa özgü temel prensipleri ve yarışma kurallarını bilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Temel vuruşlarla (forehand, backhand, slice) ilgili mekaniği uygulayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Squash spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Squash tarihçesi, Türkiye ve dünyada Squash | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
2 | Squash sporunda salonların tanıtılması, temel teknik çalışma | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
3 | Forehand düz vuruşun anlatılması ve uygulanması Backhand düz vuruşun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
4 | Her iki vuruşun geliştirici kombinasyonları | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
5 | Forehand slice vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
6 | Backhand slice vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
7 | Forehand ve Backhand slice vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Forehand, Backhand spin vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
10 | Forehand, Backhand spin vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
11 | Forehand ve Backhand spin vuruşunun anlatılması ve uygulanması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
12 | Servisin ve çeşitlerinin anlatılması | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
13 | Servis ve oyun kazanma taktik. Hataların öğretimi. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
14 | Squash Hakemlik Bilgisi, maç kuralları | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
15 | Squash organizasyonlarının düzenlenmesi | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel çalışma yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Federasyon Yayınları ve ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top, koruma gözlüğü |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |