Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT202 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT202 Adı: SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA SAÇLI UZUNÖZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak; sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 eğitim ve öğretim ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 eğitim öğretimle ilgili ilkeleri açıklayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem,teknik,ilkeler gibi kavramlara bağlı kalarak çözümler üretebiir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Teknoloji destekli olarak analiz,gözlem ,değerlendirme prensipleri edinerek uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak; sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı öğretilmesi, uygulaması ve pekiştirilmesini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim Etkinliklerinin Planlanması ve Uygulanması Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Sınıfta Öğretmenin Rolü, Disiplin ve Yönetmelikler Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Beden Eğitimi Öğretmenin Nitelikleri Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Hedef ve Hedef Davranışların Belirlenmesi Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Hedef ve Hedef Davranışı Yazma Teknikleri Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Temel Duruşlar, Düzen Alıştırmaları Uygulamaları Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Merasim Geçiş Yönetmeliklerinin İncelenmesi Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Resmi Bayramlar ve Anma Günündeki Hazırlama ile İlgili Yönetmelikler Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Resmi Bayramlar ve Anma Günündeki Hazırlama ile İlgili Yönetmelikler Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Beden Eğitimi Ders İçi ve Ders Dışı Etkinlikler Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Eğitsel Oyunlar Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Eğitsel Oyunlar Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Eğitsel Oyunlar Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Ders Araç-Gereç, Saha ve Tesis Bilgisi Bireysel Çalışma Planı, Planlı Grup Çalışması, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 DEMİRHAN, G. Spor Eğitiminin Temelleri, Bağıgan Yayınevi, Ankara 2006
2 SIEDENTOP, D./HASTIE, P./ MARS, V. D., Complete Guide to Sport Education Daryl Siedentop, Copyright 2004.
3 THOMAS, K.L./ LEE, M.A./ THOMAS J.R., Physical Education Methods for Elementary Teachers, Human Kinetics, 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120