Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT309 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT309 Adı: İSTATİSTİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA SAÇLI UZUNÖZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere araştırmalarında kullanılacak temel istatistiki bilgileri sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme-Değerlendirmenin doğasını bilir, açıklamasını yapabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliğini ve standardizasyonunu yapabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları geliştirebilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araştırma tekniklerine uygun olarak spor bilimlerinde kullanılacak temel istatistik bilgiler, istatistik hesaplamalar ve bilgisayarlarla uygulama bu alanın konuları arasındadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve laboratuvar kullanım gereklerinin açıklanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
2 İstatistik tanım ve kavramlar Veri tipi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
3 Problem cümlesi, hipotez, değişken tipleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
4 SPSS veri giriş, SPSS programındaki veri sayfası ve değişken sayfasının tanınması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
5 Ölçek maddelerinin toplam ve ortalama puanlarının hesaplanması (Compute), ters puanlama yapılması (Recode) Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
6 Tanımlayıcı istatistikler (ortalama, standart sapma) Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
7 Normallik; hesaplanması ve yorumlanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İki ya da daha çok değişken arasındaki ilişkilerin tablo ve grafikler yardımıyla incelenmesi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
10 Bağımsız iki grubun karşılaştırılması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
11 Bağımlı grupların karşılaştırılması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
12 ANOVA Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
13 Korelasyon analizi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
14 Tekrarlı Ölçümlerde Varyans Analizi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
15 MANOVA/ANCOVA Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alpar, R. (2010). Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Detay yayıncılık. ISO 690
2 Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 122