|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere genel masaj bilgilerini uygulamalı olarak öğretmek ve spor alanında kullanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Masajın sportif sakatlıklar sonrasında nasıl kullanılacağını bilebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Masajın sportif aktivitelerde nasıl kullanılacağını bilebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İnsan vücudundaki kas, kemik yapısını bilebilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Masajın tarihçesini -tanımını işlevlerini bilebilir |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Masajın tarihçesi Klasik masaj tanımı ve sınıflandırılması Sportif masaj tanımı ve sınıflandırılması Masörün özellikleri Ayak masajı Ön bacak masajı Arka bacak masajı Karın masajı El, kol ve göğüs masajı Sırt masajı Bel masajı Boyun masajı Yüz masajı Bandajlama tekniklerinin öğretimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Masajın tarihçesi | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
2 | Klasik masaj tanımı ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
3 | Sportif masaj tanımı ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
4 | Masörün özellikleri | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
5 | Ayak masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
6 | Ön bacak masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
7 | Arka bacak masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karın masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
10 | El, kol ve göğüs masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sırt masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
12 | Bel masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
13 | Boyun masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
14 | Yüz masajı | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
15 | Bandajlama tekniklerinin öğretimi | Anlatma Yöntemi,Beceri Geliştirme Çalışması,Grup Çalışması,Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A.Hamdi Turgut, Spor Masajı, Ders Kitabı | |
2 | R.King, Athletic Massage, USA, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |