|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yetenek seçimi ile ilgili kavramları öğrenmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yetenek seçiminde kullanılan testleri uygulayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yetenek seçiminin amaç ve hedeflerini bilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Branşlara uygun yetenekli sporcunun özelliklerini bilmeli |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile’den beklentiler | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ve uygulama örnekleri | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Sporda Yetenek Arama Seçme Ve Yönlendirme, K.Karl, Çeviri: Hale Harputluoğlu, Bağırgan Yayımevi, 2001 | |
2 | • Antrenman Bilgisi, Sevim, Y., Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Antropometrik ölçüm setleri, kuvvet, sürat, esneklik, dayanıklılık, çeviklik ve çabukluk saha ölçüm metotları ve malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 2 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |