Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT312 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT312 Adı: SPOR TARİHİ VE OLİMPİZM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bedenin ve sporun tarihsel dönemde değişimi, farklı dönemlerde beden ve spora yaklaşımlar, olimpiyat ve olimpizm felsefesinin spor ve bedenle ilişkisini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlk insanoğlunun var olduğu günlerde yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini bilebilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yerleşik hayata geçtikten sonra toplumsallaşma sürecini bilebilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Oyunların spora nasıl dönüştüğünü kavrayabilir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Toplumların ve ülkelerin spora bakış açılarıni öğrenebilir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sporun ilk çağ, orta çağ ve yeni çağda geçirdiği değişimler, Ulus devletleri ve spor, Milliyetçilik ve spor Olimpiyatlar ve olimpizm Cumhuriyet dönemi ve spor politikaları Sporda kitleselleşme, ticarileşme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlk İnsanlarda bedensel etkinliklerin işlevleri Uygulama
2 Antik dönemde beden eğitimi Uygulama
3 Orta çağda bedene yaklaşım, feodalizmde, halk oyun ve yarışmaları Uygulama
4 Yeni çağda beden eğitimi ve spor Uygulama
5 Aydınlanma:Bilimsel devrimler ve spor Uygulama
6 Siyasal devrimler; sanayi devrimi, sporda kitleselleşme Uygulama
7 Ödev Uygulama
8 Ara Sınav
9 Ulus devletleri ve sporda milliyetçi akımlar Uygulama
10 Ödev Uygulama
11 Olimpizim ve Olimpiyatlar Uygulama
12 Cumhuriyet dönemi beden eğitimi ve spor politikaları Uygulama
13 Proje Uygulama
14 Genel Sınav Hazırlığı Uygulama
15 Genel Sınav Hazırlığı Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • “Türk Kültür Tarihinde Spor” Öngel, Hasan Basri, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara, 2001. ”İnsan, Spor Ve Olimpizm” Erdemli A. İstanbul,1996
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90