|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini kapsayan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbol oyun Kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Futbol ile ilgili temel taktikleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Futbol antrenör tipleri bilir ve kendine bir model oluşturabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Futbolda oyun kuralları ve uygulama yöntemleri | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
2 | Futbola Özgü Isınma | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
3 | Futbolda Isınma ve Eğitsel Oyunlar | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
4 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
5 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
6 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
7 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
10 | Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
11 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
12 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
13 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
14 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
15 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Futbol Öğretim Planı (Gençlerin Antrenmanı)Worwort Franz Beckenbauer,Alman Futbol Federasyonu. | |
2 | UEFA A Lisans Antrenör Kursu Ders Notları. | |
3 | Futbol Taktik Kitabı, Türkiye Futbol Federasyonu,Eğitim Yayınları:10, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Futbol Topu, Antrenman Ayracı, Kapak, Huni |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 6 | 2 | 20 |
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |