Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT335 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT335 Adı: FUTBOL- UZMANLIK 1 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini kapsayan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futbol oyun Kurallarını açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Futbol ile ilgili temel taktikleri yorumlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Futbol antrenör tipleri bilir ve kendine bir model oluşturabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Futbolda oyun kuralları ve uygulama yöntemleri Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
2 Futbola Özgü Isınma Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
3 Futbolda Isınma ve Eğitsel Oyunlar Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
4 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
5 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
6 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
7 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
8 Ara Sınav
9 Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
10 Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
11 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
12 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
13 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
14 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
15 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Futbol Öğretim Planı (Gençlerin Antrenmanı)Worwort Franz Beckenbauer,Alman Futbol Federasyonu.
2 UEFA A Lisans Antrenör Kursu Ders Notları.
3 Futbol Taktik Kitabı, Türkiye Futbol Federasyonu,Eğitim Yayınları:10,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Futbol Topu, Antrenman Ayracı, Kapak, Huni

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 2 20
8.Dönem Ödevi 6 2 20
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 16 4 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 1 6 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 120