|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Hentbolun temel teknikleri olan, kale atışları, Hentbolde aldatmalar ile Hentbolde grup hücumu ve grup savunması yanında kaleci konuları ile ilgili olarak yapılabilecek çalışmalar, hücumun aşamaları, hücum sistemleri, ofansif ve defansif hücum ve savunma konularında karşılaşılan hatalar ve bu hataların düzeltilmesini kapsayan üst düzey bilgilere sahip olunmasını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hentbolde temel tekniklerin doğru uygulayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sıkça karşılaşılan hatalar ile bunların düzeltilmesi konusunda bilgilere sahip olabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Hentbol oyununun temel hücum tekniklerini bilip ve uygularyabilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Hentbol oyununun temel savunma tekniklerini bilip ve uygulayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbolde genel kuramsal bilgilerin yanı sıra, yaş gruplarına göre temel teknik ve becerilerinin tanıtım ve aktarılmasını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi aktarımı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
2 | Hentbolde top tutma, top sürme, paslar genel tekrar | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
3 | Hentbolde grup hücumu | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
4 | Hentbolde grup savunması | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
5 | Hentbolde kalecinin hücum ve savunmaya katkıları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
6 | Hentbolde kale atışları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
7 | Dayanma adımlı şut pozisyonu. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hentbolde pozisyona yönelik atışlar | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
10 | Hentbolde hücum sistemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
11 | Defansif ve ofansif hücum sistemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
12 | Defansif ve ofansif savunma sistemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
13 | Basit hızlı hücum | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
14 | Basit hızlı hücum | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
15 | Hentbol oyunu | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi | |
2 | Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).Handball.Milan:Pollina s a., Luçon. | |
3 | Mraz,J., Schadlich, ( 1979 ) Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |