Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT336 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT336 Adı: FUTBOL- UZMANLIK 2 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretilmesine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futbol ile ilgili temel taktikleri yorumlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Futbolda savunma ve hücum prensiplerini uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Mesleki etik konusunda bilgilenir ve sporcularına bu uygun davranmayı öğrenir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders İzlencesi Hakkında Bilgilendirme ve Futbolun Genel Prensipleri Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Beceri: 4v4, 3v3,2v2 (oyunda savunma) Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Beceri: Alan Yaratma, Dönüşler ve Sonuçlandırma Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Fonksiyonel: Merkez Oyuncuların Savunma Görevleri Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Fonksiyonel: 1) Merkezden Hücum 2) Kanat Hücumları Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Fonksiyonel 1)Kanattan İçeri Yönlendirme ve Oyuncuların Davranışları 2) Etkili Ortalar ve Sonuçlandırma Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Hücum 3) Dönüşler, Çalım ve Sonuçlandırma Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Savunma 3) Baskı, Kademe ve Denge Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Geniş Alanda Savunma -1. Bölge -2. Bölge Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Geriden Oyun Kurma -1. Bölge -2. Bölge Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Koşu Temelli Antrenman Uygulamaları Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Oyun Temelli Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Kombine Antrenman Yaklaşımları Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Dönem Değerlendirmesi ve Dönem Sonu Sınav Bilgilendirm Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka.
2 Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4 2 5
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 4 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 120