|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretilmesine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbol ile ilgili temel taktikleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Futbolda savunma ve hücum prensiplerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Mesleki etik konusunda bilgilenir ve sporcularına bu uygun davranmayı öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İzlencesi Hakkında Bilgilendirme ve Futbolun Genel Prensipleri | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Beceri: 4v4, 3v3,2v2 (oyunda savunma) | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Beceri: Alan Yaratma, Dönüşler ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Fonksiyonel: Merkez Oyuncuların Savunma Görevleri | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Fonksiyonel: 1) Merkezden Hücum 2) Kanat Hücumları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Fonksiyonel 1)Kanattan İçeri Yönlendirme ve Oyuncuların Davranışları 2) Etkili Ortalar ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Hücum 3) Dönüşler, Çalım ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Savunma 3) Baskı, Kademe ve Denge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Geniş Alanda Savunma -1. Bölge -2. Bölge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Geriden Oyun Kurma -1. Bölge -2. Bölge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Koşu Temelli Antrenman Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Oyun Temelli Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Kombine Antrenman Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Dönem Değerlendirmesi ve Dönem Sonu Sınav Bilgilendirm | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. | |
2 | Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |