|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Sosyal psikolojik açıdan sporun incelenmesini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | psikoloji kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | etkili iletişim kurabilir |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | spor ve psikoloji ilişkisini kurabilir |
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | sporcuya seyircinin etkisini anlayabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal psikoloji ve perspektifleri, spor ve grup olma ilişkisi, grup ve takım dinamikleri, grup bütünlüğü (sargınlığı), grupta liderlik ve liderlik modelleri, grupta iletişim konuları ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Psikolojisinin Özelliği ve Sosyal Psikolojinin Spor ile İlişkilendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Sporda Psikoloji Çalışmalarının Bilimsel Temelleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Sporda Sosyal Psikoloji ve Motivasyon (Motivasyonel İklim) | Anlatma Yöntemi |
4 | Genç Sporcuların Sosyal Psikolojisi | Anlatma Yöntemi |
5 | Egzersiz Davranışında Sosyal Sosyal Bilişsel Kuramları | Anlatma Yöntemi |
6 | Sporcuya Seyircinin Etkisi | Anlatma Yöntemi |
7 | Seyirciye Sporcunun Etkisi(Saldırganlık ve Kalabalık Şiddeti) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporda Grup Süreçleri ve Takım Olma | Anlatma Yöntemi |
10 | Takım Performansının Sosyal Psikolojisi | Anlatma Yöntemi |
11 | Takım Sargınlığının Rolü | Anlatma Yöntemi |
12 | Etkili İlişkisim ve sporcular | Anlatma Yöntemi |
13 | Sporda Morality | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyal Psikoloji. Çeviren Ali Dönmez. Ankara: İmge Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |