|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, antrenman bilimi alanında yapılan yeni çalışmaların ve teknolojilerin incelenmesi ve yerli ve uluslararası yayınlanmış çalışmaların sonuçlarının inceleyebilme, ortaya yeni problemlerin konması ve yeni araştırma desenlerinin oluşturulmasına yönelik beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ulusal ve uluslararası alanda indeksli dergilerde yayımlanmış makaleleri yorumlayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Makalelerin eksik yada artı yönlerini değerlendirebilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Son yıllarda antrenman bilimi alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi ve tartışılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenman ile ilgili temel kavramların anlatılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
2 | Antrenman ile ilgili makale ve dergilere erişim yollarının öğretilmesi | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
3 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
4 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
5 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
6 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
7 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
10 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
11 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
12 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
13 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
14 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
15 | Antrenman ile ilgili güncel makalelerin tartışılması | Tartışma yöntemi, Problem çözme yöntemi, Planlı grup çalışması, Soru cevap, Kaynak tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Üniversitesi Kütüphanesi ve Onlian ulusal ve uluslar arası spor bilimleri alanında yayın yapan akademik dergiler. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |