|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, günümüz teknolojileri ile, yarışma ve müsabaka videosu üzerinden takım ve bireysel analizlerin yapılması ve takımlarda ve yarışmalarda performansdan sorumlu yardımcı teknik elemanlar için gerekli teknoloji ve bilgi kullanarak bu alana yönelik bilgi ve analiz becerisinin kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizinin sonuçlarını antrenmanlara aktarabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Takım müsabaka hareketlerinin yorumlanmasını yapabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizini yapabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İstenilen analizlere ait raporlamalar yapabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Video kamera, ışık ve üç ayak kullanarak görüntü kayıt etme, kayıtları bilgisayar ortamına aktarma, ilgili kısımları belirleyerek görüntü ayıklama, ayıklanan görüntülerin sayısallaştırılması, görüntülerin kalibrasyonu, gürültü azaltma metodları, kinematik analiz raporlandırma. Her öğrenci kendisine verilen 2 müsabaka veya bireysel yarışmanın görüntüsünün analizlerini yapacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müsabaka ve antrenmanda performans analiz nedir? Neleri kapsar? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
2 | Takım sporlarında görüntü analiz sistematiğinin geliştirilmesinin önemi | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
3 | Müsabaka ve antrenman analizinin aşamaları nasıl olmalıdır? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
4 | Takım sporlarında ve bireysel sporlarda kullanılan sistematik analiz yöntemleri nelerdir? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
5 | Müsabaka ve antrenman analizinin, Teknik ve Taktik kriterleri neye göre belirlenmeli ve neleri kapsamalıdır? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
6 | Müsabaka ve antrenman analizine ihtiyaç duyulma nedenleri nelerdir? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
7 | Müsabaka analizindeki teknik ve taktik gelişmeler? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maç ve antrenmanda analiz kriterleri nelerdir? Nelere Dikkat edilmelidir? | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
10 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
11 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
12 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
13 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
14 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
15 | Uygulamalı Analiz | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Roger Bartlett; Introduction to Sports Biomechanics: Analysing Human Movement Patterns. Second Edition, Routledge, 2007. ISBN: 978?0?415?33994?0 | |
2 | Serdar Arıtan; saSuite user manual, 2011. E-sport Analysis software programming books E-sport Analysis softwares. World-cup match videos. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |