|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; basketbolda temel savunma prensiplerini, savunma çeşitlerini ve sistemlerini; adam adama, alan, baskılı ve kombine savunmaları ve maç gözlemi ve istatistik tutmayı öğretmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | oyun kurallarını uygulayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | savunma sistemlerini uygulayabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | temel savunma sistemlerini yapabilir |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | baskılı savunma yapabilir |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel savunma prensiplerini, takım savunmalarından adam adama, alan, kombine ve baskılı savunmaların, maç gözlem ve istatistiğinin tutulmasının öğrenilmesini, uygulanmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel savunma prensipleri | Uygulama |
2 | Takım savunması; adam adama savunma prensipleri (top tarafı, yardım tarafı) | Uygulama |
3 | Adam adama savunma; yarı saha baskılı, değişmeli, engellemeli, ikili sıkıştırmalı savunmalar | Uygulama |
4 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
5 | Alan savunması; prensipleri, kuvvetli ve zayıf yönleri | Uygulama |
6 | Alan Savunmaları: 2-1-2, 2-3, 1-2-2, 1-3-1, eşleşmeli alan savunması | Uygulama |
7 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kombine savunmalar; prensipleri, 1-4 (bir ve kutu, bir ve elmas), 2-3 (iki ve üçgen) | Uygulama |
10 | Baskılı savunmalar; prensipleri, 1-2-1-1, 1-2-2, 2-1-2, 2-2-1 baskılı savunmalar | Uygulama |
11 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
12 | Maç gözlemi; istatistik tutma, değerlendirme | Uygulama |
13 | Takım savunmasını geliştirici alıştırmalar | Uygulama |
14 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim Y.(1991).Basketbol.Gazi Büro,Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 5 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 5 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |