Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT436 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT436 Adı: FUTBOL- UZMANLIK 4 Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; futbolda temel savunma prensiplerini, savunma çeşitlerini ve sistemlerini; adam adama, alan, baskılı ve kombine savunmaları ve maç gözlemi ve istatistik tutmayı öğretmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futbolda yetenek seçimini bilir ve çalışmalarında kullanabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futbolda temel antrenman yöntemlerini bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Oyuncuların performanslarını artırıcı temel motorik özellikleri bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Futbol genel koordinasyon ve ritim ilkelerini ve safhalarını bilir ve bunu uygun davranış geliştirebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini içerir
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem Planının Anlatılması ve Konu Dağılımlarının Yapılması Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
2 Oyun Kurguları: 1) Geriden Oyun Kurma 2) Takım Halinde Savunma (Teori) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
3 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
4 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
5 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
6 Dar Alan Oyunları: 9v9 takım halinde Savunma (Uygulama) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
7 Dar Alan Oyunları: 9v9 Geriden Oyun Kurma (Uygulama) Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
8 Ara Sınav
9 11v11 Oyunda; 1) Takım Halinde Savunma 2) Geriden Oyun Kurma Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
10 11v11 Oyunda; 1) 2. Bölgede Savunma 2) Kanatlardan Hücum Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
11 11v11 Oyunda; 1) Direkt Hücum 2) Merkezden Hücum Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
12 11v11 Oyunda; 1) Oyunda Yön Değiştirme 2) 3. Bölgede Hücum Varyasyonları Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
13 11v11 Oyunda; 1) Savunmadan Hücuma Geçiş 2) Hücumdan Savunmaya Geçiş Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
14 Kombine Antrenman Uygulaması -Kuvvet, Teknik, Aerobik Dayanıklılık Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
15 Kombine Antrenman Uygulaması: Kuvvet, Çabukluk, Çeviklik, Teknik, Taktik Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company
2 Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka.
3 Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları
4 Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 2 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 1 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 6 1 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 1 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 1 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 16 48
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 175