|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; futbolda temel savunma prensiplerini, savunma çeşitlerini ve sistemlerini; adam adama, alan, baskılı ve kombine savunmaları ve maç gözlemi ve istatistik tutmayı öğretmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbolda yetenek seçimini bilir ve çalışmalarında kullanabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbolda temel antrenman yöntemlerini bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Oyuncuların performanslarını artırıcı temel motorik özellikleri bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Futbol genel koordinasyon ve ritim ilkelerini ve safhalarını bilir ve bunu uygun davranış geliştirebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönem Planının Anlatılması ve Konu Dağılımlarının Yapılması | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
2 | Oyun Kurguları: 1) Geriden Oyun Kurma 2) Takım Halinde Savunma (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
3 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
4 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
5 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
6 | Dar Alan Oyunları: 9v9 takım halinde Savunma (Uygulama) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
7 | Dar Alan Oyunları: 9v9 Geriden Oyun Kurma (Uygulama) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 11v11 Oyunda; 1) Takım Halinde Savunma 2) Geriden Oyun Kurma | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
10 | 11v11 Oyunda; 1) 2. Bölgede Savunma 2) Kanatlardan Hücum | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
11 | 11v11 Oyunda; 1) Direkt Hücum 2) Merkezden Hücum | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
12 | 11v11 Oyunda; 1) Oyunda Yön Değiştirme 2) 3. Bölgede Hücum Varyasyonları | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
13 | 11v11 Oyunda; 1) Savunmadan Hücuma Geçiş 2) Hücumdan Savunmaya Geçiş | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
14 | Kombine Antrenman Uygulaması -Kuvvet, Teknik, Aerobik Dayanıklılık | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
15 | Kombine Antrenman Uygulaması: Kuvvet, Çabukluk, Çeviklik, Teknik, Taktik | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company | |
2 | Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. | |
3 | Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları | |
4 | Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 1 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 16 | 48 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |