|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Anadolu Halk Danslarının farklı estetik yönlerinin tanıtılarak, öğrencilere örnek dansların öğretilmesi ve ileride gerçekleştirebilecekleri etkinliklerde kullanmalarının sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk danslarının tanımını yapabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Aktarılan yörenin müziğini bilir ve ona uygun oyunsal formu uygulayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, Halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, Bölgesel halk dansları örneklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk biliminin konuları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Halk biliminin konuları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Aktarılmasına karar verilen yörenin oyun türleri hakkında bilgi aktarma | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Adım ve motif çalışmaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Adım ve motif çalışmaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Adım ve motif çalışmaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Adım ve motif çalışmaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yöresel uslup çalışması | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Yöresel uslup çalışması | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Yöresel uslup çalışması | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Oyun sırasında dikkat edilecek hususlar ve geleneksel form çalışmaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları | Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Su, R (1994) Türk Halk Oyunları. Kültür Bakanlığı Araştırma ve Geliştirme Gn. Müd. Yayınları Halk Müziği Oyun Dizisi | |
2 | Baykurt, Ş. (1996) Türkiye,de Halk Oyunları Semineri Yapı Kredi Yayınları İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |