Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT122 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT122 Adı: HALK DANSLARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Anadolu Halk Danslarının farklı estetik yönlerinin tanıtılarak, öğrencilere örnek dansların öğretilmesi ve ileride gerçekleştirebilecekleri etkinliklerde kullanmalarının sağlanması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halk danslarının tanımını yapabilir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Aktarılan yörenin müziğini bilir ve ona uygun oyunsal formu uygulayabilir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, Halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, Bölgesel halk dansları örneklerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halk biliminin konuları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Halk biliminin konuları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Aktarılmasına karar verilen yörenin oyun türleri hakkında bilgi aktarma Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Adım ve motif çalışmaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Adım ve motif çalışmaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Adım ve motif çalışmaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Adım ve motif çalışmaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yöresel uslup çalışması Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Yöresel uslup çalışması Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Yöresel uslup çalışması Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Oyun sırasında dikkat edilecek hususlar ve geleneksel form çalışmaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Sahne düzenlemesi ile form Uygulamaları Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Su, R (1994) Türk Halk Oyunları. Kültür Bakanlığı Araştırma ve Geliştirme Gn. Müd. Yayınları Halk Müziği Oyun Dizisi
2 Baykurt, Ş. (1996) Türkiye,de Halk Oyunları Semineri Yapı Kredi Yayınları İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 94