|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÖÇER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar. Eğitim programlarının psikolojik, felsefi, tarihsel ve sosyal temelleri. Program tasarım modelleri. Program geliştirme modelleri. Program çalışma grupları. İhtiyaç analizi yaklaşım ve teknikleri. Hedef, içerik, öğretme öğrenme süreci ve değerlendirme öğeleri. Program değerlendirme modelleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Eğitim programı tasarımları | Anlatma Yöntemi |
4 | Program geliştirme modelleri | Anlatma Yöntemi |
5 | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
6 | Hedefler ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
7 | Hedef-davranışların yazılması | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İçerik analizi ve düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
11 | Sınama durumlarının düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması | Anlatma Yöntemi |
13 | Program tasarılarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Okul Öncesinde Program-Kuramsal Temeller (Adalet Kandır-Saide Özbey-Gözde İnal) Okul öncesi Eğitim Planlarım(Fatma Alisinanoğlu-Saide Özbey)Maya yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 68 |