Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 213 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 213 Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLHAN KÖÇER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar. Eğitim programlarının psikolojik, felsefi, tarihsel ve sosyal temelleri. Program tasarım modelleri. Program geliştirme modelleri. Program çalışma grupları. İhtiyaç analizi yaklaşım ve teknikleri. Hedef, içerik, öğretme öğrenme süreci ve değerlendirme öğeleri. Program değerlendirme modelleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri Anlatma Yöntemi
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Anlatma Yöntemi
3 Eğitim programı tasarımları Anlatma Yöntemi
4 Program geliştirme modelleri Anlatma Yöntemi
5 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi
6 Hedefler ve sınıflandırılması Anlatma Yöntemi
7 Hedef-davranışların yazılması Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İçerik analizi ve düzenlenmesi Anlatma Yöntemi
10 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi Anlatma Yöntemi
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi Anlatma Yöntemi
12 Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması Anlatma Yöntemi
13 Program tasarılarının incelenmesi Anlatma Yöntemi
14 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi
15 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Okul Öncesinde Program-Kuramsal Temeller (Adalet Kandır-Saide Özbey-Gözde İnal) Okul öncesi Eğitim Planlarım(Fatma Alisinanoğlu-Saide Özbey)Maya yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 4 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68