| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bireyi tanımayla ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çocuğu tanıma tekniklerinin ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Farklı çocuğu tanıma tekniklerini ve bunların güçlü ve zayıf yönlerini tanıyabilir. |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Farklı bireyi tanıma tekniklerinin hangi durumlarda kullanılacağına karar verebilir. |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bireyi tanımanın önemi ve ilkeleri, Çocuğu tanıma tekniklerinin sınıflandırılması, Gözleme dayalı teknikler, Gözlem dışı teknikler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ders içeriğinin tanıtılması, öğrenci sorumlulukları hakkında bilgi verilmesi. |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği |
| 2 |
Çocuk gelişiminde tanıma ve değerlendirme, temel kavramlar, çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amaçları, önemi, ilkeleri; çocuklarda tanınması gereken yönler. |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği |
| 3 |
Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken özellikler, çocuğu tanıma ve değerlendirme sürecinde öğretmen ve ailenin rolü.Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımlar. |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği. |
| 4 |
Portfolyo |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği. |
| 5 |
Gözlem yöntemi, görüşme yöntemi |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği. |
| 6 |
Anektod, Türkiye’de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği. |
| 7 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği. |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 10 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 11 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 12 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 13 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 14 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 15 |
Öğrenci sunumlarının yapılması |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Önder, A. (2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Ankara: Pegem Yayıncılık. |
| 2 |
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|