Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 411 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 411 Adı: ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bireyi tanıma teknikleriyle ilgili temel kavramları tanıtmak Temel çocuğu tanıma tekniklerini tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bireyi tanımayla ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocuğu tanıma tekniklerinin ilkelerini açıklayabilir. PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı çocuğu tanıma tekniklerini ve bunların güçlü ve zayıf yönlerini tanıyabilir. PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Farklı bireyi tanıma tekniklerinin hangi durumlarda kullanılacağına karar verebilir. PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bireyi tanımanın önemi ve ilkeleri, Çocuğu tanıma tekniklerinin sınıflandırılması, Gözleme dayalı teknikler, Gözlem dışı teknikler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtılması, öğrenci sorumlulukları hakkında bilgi verilmesi. Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği
2 Çocuk gelişiminde tanıma ve değerlendirme, temel kavramlar, çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amaçları, önemi, ilkeleri; çocuklarda tanınması gereken yönler. Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken özellikler, çocuğu tanıma ve değerlendirme sürecinde öğretmen ve ailenin rolü.Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımlar. Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği.
4 Portfolyo Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği.
5 Gözlem yöntemi, görüşme yöntemi Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği.
6 Anektod, Türkiye’de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği.
7 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği.
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
10 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
11 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
12 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
13 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
14 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
15 Öğrenci sunumlarının yapılması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Önder, A. (2014). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Ankara: Pegem Yayıncılık.
2 Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 114