| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DUYGU GÜMÜŞDAĞ (duygugumusdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere mesleki İtalyanca bilgisi vermek amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta düzeyde İtalyanca anlayabilir | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Orta düzeyde kelime bilgisini kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Basit gelecek zamanı kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Orta düzeyde çeviri yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | İtalyan kültürünü tanıyabilir | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orta düzeyde dinleme, konuşma, okuma, yazma. Her düzey için uygun dilbilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli aktiviteler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Doğrudan ve dolaylı zamirler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 2 | Zamirlerin cümlede kullanımı | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 3 | Eş anlamlı sözcükler ve kullanımı | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 4 | Çift zamirli fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 5 | Edilgen fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 6 | Kısa hikayeler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 7 | Emir kipi | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | ‘ andare’ + ci + vi ’ fiiliyle zamanlar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 10 | Şart ve istek yapılar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 11 | che, chi, cui, quale bağlaçları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 12 | İtalyanca atasözü ve deyimler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 13 | Karşılaştırma | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 14 | Wh- soruları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 15 | Genel Tekrar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kernberger, Christa, L'italiano nel Turismo, Guerra Edizioni | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Christa Kernberger, Nuovo Italiano nel Turismo, elem./interm. A1/B1 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 10 | 50 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 2 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||