| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERCAN DEMİRCİ (e.demirci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ERCAN DEMİRCİ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm sektörü ile ilgili temel yazılı talepleri okuyabilir ve anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Bir animasyon programını okuyup anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Turistik açıdan tarihi bir bölgeyi anlayabilir ve temel düzeyde Fransızca ifadeler kullanarak anlatabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Turistik amaçlı oluşturulmuş bir internet sitesini anlayabilir, tanıtabilir ve açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Temel düzeyde Fransızca kalıplaşmış ifadeleri kullanarak rezervasyon yapabilir ve yapılmış bir rezervasyonu iptal edebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma, selamlaşma, alfabe ve fonetik | Anlatım Yöntemi | 
| 2 | Olumlu , olumsuz cümle yapısı | Anlatım Yöntemi | 
| 3 | Birinci grup fiiller,şimdiki zaman, tanım sözcüğü, isimlerin çoğul hali | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | Kimlik bilgileri, meslekler, rakamlar | Anlatım Yöntemi | 
| 5 | Etre yardımcı fiili, soru cümlesi | Anlatım Yöntemi | 
| 6 | Haftanın günleri, aylar, mevsimler | Anlatım Yöntemi | 
| 7 | Avoir yardımcı fiili, iyelik sıfatları, aile | Anlatım Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gıdalar, restoran, öğünler, miktar belirten tanım sözcüğü | Anlatım Yöntemi | 
| 10 | Vurgu şahıs zamirleri | Anlatım Yöntemi | 
| 11 | Sağlık, spor | Anlatım Yöntemi | 
| 12 | İnsan vücudu | Anlatım Yöntemi | 
| 13 | 2. ve 3. grup fiiller | Anlatım Yöntemi | 
| 14 | Dili geçmiş zaman | Anlatım Yöntemi | 
| 15 | İşaret sıfatları, renkler ve moda | Anlatım Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tourisme.com, Français Professionnel (CLE International) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||