|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu Eğitimin Amacı, Katılımcıların Günden Güne Büyük Bir Gelişim Gösteren Sağlık Ve Medikal Turizm Konularında Planlama, Pazarlama ve Satış Konularında Eğitilerek Bu Konulardaki Başarılarını Üst Düzeye Çıkarmak, Kendilerini Geleceğin Mesleklerinden Biri Olan Sağlık Turizmi Uzmanlığına Hazırlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık turizmi ve pazarlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sağlık turizmi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-23 Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sağlık turizmi çeşitleri ile pazarlama arasındaki ilişkiyi kurabilir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-7 Esnek düşünüp yenilik yapar. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık ve Medikal Turizm Sisteminin Temel Özellikleri, Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Turizm ve Medikal Turizm Uygulamaları ve Karşılaştırılması, Sağlık ve medikal Turizm’in Planlama, Pazarlama ve Satışı, Sağlık ve Medikal Turizmde Reklam, Geleceğe Yönelik Trendler, İnternet ve Sosyal Medya Üzerinden Sağlık ve Medikal Turizm Pazarlaması ile Model çalışması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık ve Medikal Turizm’de Doğru Ortaklıklar; Sağlık Kurumları, Aracılar ve Hastalar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
2 | Sağlık ve Medikal Turizm’de Pazar Araştırması ve Hedef Kitle Seçimi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | Sağlık ve Medikal Turizm Pazarlaması, Hangi Ülke Pazarında Nasıl Başarılı Olunabilinir? | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | Sağlık ve Medikal Turizm’de Satış ve Satış Kaynakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | Sağlık ve Medikal Turizm’de İnternet Pazarlaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | Sağlık Turizminde Ülke ve Şehir Tanıtımı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | Medikal Seyahatin Planlanması, Sağlık ve Medikal Turizm’de Yolculuğun Planlanması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seyahat Koşullarının Sağlanması, Bilet Rezervasyonu, Otel Rezervasyonunda Öne Çıkmak | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Sağlık Kurumları’nın Seçimi ve İrtibata Geçilmesi Aşamalarında Tercih Edilmek | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Tesislerin (Tedavi Merkezlerinin) Araştırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
12 | Ulusal ve Uluslararası Asistans ve Sigortacılık Hizmetleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
13 | Sağlık ve Medikal Turizm’de Geleceğe Yönelik Trendler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
14 | Sağlık ve Medikal Turizm’de Model Çalışması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık: | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, internet, sunum ve ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |