|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere sağlık turizmi tanımını, türlerini ve Türkiye’deki sağlık turizminin durumunu kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık turizmini kapsamlı bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin sağlık turizmi açısından önemini açıklar. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık turizmi arz ve talebini etkileyen faktörleri bilir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-16 Değişken koşullara uyum sağlayabilme beceri ve yetileri kazanır. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders; sağlık turizmi, turizm içindeki yeri ve önemi, Türkiye’de sağlık turizmi, sağlık turizminin gelişmesi ve gelişme nedenleri, sağlık turizmi arzını oluşturan faktörler, sağlık turizminde doğal koşullar ve çevre, sağlık turizmi talebini etkileyen faktörler, sağlık turizmi organizasyonu, sağlık turizminde pazarlama ve lojistik, sağlık turizmi politikaları, sağlık turizmi teşvikleri, sağlık turizminde yaşanan sorunlar, küresel rekabet konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Engelli Turizm kavramı | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
2 | Engelli turizm ve önemi, engelli vatandaşların turizmdeki yeri, engelli vatandaşların turizm hareketliliği içinde karşılaştığı sorunlar ve çözümleri | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
3 | Üçüncü yaş turizm kavramı, üçüncü yaş turizm pazarı özellikleri ve motivasyonları, Türkiye'de üçüncü yaş turizmi | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
4 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
5 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
6 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
7 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
10 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
11 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
12 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
13 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
14 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
15 | Öğrencinin seçmiş olduğu bir sağlık turizm destinasyonunu sunum olarak hazırlaması ve sunması | Anlatım, tartışma ve örnek olay inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temizkan, S. P. (2015). Sağlık Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
2 | Temizkan, S. P. (2015). Sağlık Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve İnternet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | 0 | 0 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |