|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENNUR MERVE YAKUT (sennurmerve@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Atıksuların ve atıkların yapay sulak alanlarda, sucul bitki sistemlerinde, arazide ve pond sistemlerinde doğada var olan proseslerle arıtılması, her bir sistemin tasarım parametrelerinin, işletim şartlarının , arıtma performanslarınınnın avantaj ve dezavatajlarının aktarılması dersin amacını oluşturmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğal arıtma sistemlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğal arıtım sistemlerinin tanımlanması ve uygulamaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Doğal Arıtım Sistemlerinin Tanımı ve Amaçları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Doğal Arıtım Sistemlerinin Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Doğal Arıtım Sistemlerinin Çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Doğal Sulak Alanlar | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Yapay Sulak Alanlar | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Yüzey Akışlı Sistemler | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Yüzey Altı Akışlı Sistemler | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yüzey Akışlı Sistemler, Yüzey Altı Akışlı Sistemlerine ilişkin örnekler | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sucul Bitkiler ve Bitki Seçimi | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Doğal Arıtım Sistemlerinin Uygulanmasında Temel Esaslar | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Atık Suyun Özellikleri; Uygulanan Arıtma Mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Yavaş Akış ve Hızlı Sızdırma Sistemleri | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Doğal Arıtım Sistemlerinin Tasarım Prensipleri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Doğal Arıtım Sistemleriyle ilgili örnek projeler ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Natural Systems for Waste Management and Treatment, Sherwood C.Reed, E.Joe Middlebrooks, Ronald W.Crities, McGraw Hill, 1988, USA. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 179 | ||