|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI (mcbagdatli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÇED Kavramı veTanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | ÇED Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
3 | Hidrojeolojik İzleme ve değerlendirme Programları | Anlatma Yöntemi |
4 | Hidrojeolojik İzleme ve değerlendirme Program Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
5 | ÇED açısından Hidrojeolojik Etüt Ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
6 | Yeraltı Suyu Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
7 | Jeofizik Araştırmaları Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerüstü Suyunun ÇED Açısından Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Çevre, Ortam ve Etki Alanları | Anlatma Yöntemi |
11 | ÇED Sürecinde Etkilerin Ele Alınış Biçimleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiye de ÇED Uygulaması | Anlatma Yöntemi |
14 | Hidrojeolojik ÇED Raporu Yazma | Anlatma Yöntemi |
15 | Hidrojeolojik değerlendirme açısından ÇED uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED)El Kitabı, Projelerin Çevresel Değerlendirmesi, Ocak 2009. | |
2 | ÇED Eğitim Semineri ve Paneli, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası, 1999, Ankara | |
3 | Çevre ve Orman Bakanlığı, ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü, Rapor Yazım Rehberi, Ankara 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |