Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Suların arıtımı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Suların arıtımında kullanılan yöntemleri ayrıntılı olarak açıklayabilir. |
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Arıtma üniteleri tasarlayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Su arıtımında kullanılan prosesler, arıtım yöntemleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Su Kaynakları ve Korunması |
Anlatma yöntemi |
2 |
Ön Arıtım Yöntemleri |
Anlatma yöntemi |
3 |
Koagülasyon-Flokülasyon Yöntemleri |
Anlatma yöntemi |
4 |
Arıtım yöntemlerinin sınıflandırılması |
Anlatma yöntemi |
5 |
Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
6 |
Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
7 |
Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
10 |
Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
11 |
Suların arıtımında geliştirilen yeni metotların araştırılması |
Makale eleştirisi, rapor hazırlama |
12 |
Suların arıtımında geliştirilen yeni metotların araştırılması |
Makale eleştirisi, rapor hazırlama |
13 |
Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
14 |
Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi |
Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
15 |
Anlatılan konuların soru cevap şeklinde pekiştirilmesinin sağlanması |
Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Su Tasfiyesi, Veysel Eroğlu, İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Fakültesi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, internet kaynakları. |