|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Teknik resmin temel prensiplerini açıklamak. Plan, kesit ve görünüş çizimleri yapabilmek. Teknik çizimleri okuyabilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Teknik çizim kuralları ve basit teknik çizim yapılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | AutoCAD yazılımı kullanma |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Üç boyutlu düşünme gücünü geliştirmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Verilen değişik geometride şekiller çizebilmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çizim Aletleri ve Kullanılışı / Standart Yazı ve Rakamlar / Çizgi Tekniği / Çokgen Çizimleri / Ölçek Kavramı ve Ölçülendirme / İzdüşüm Kuralları / Perspektif Kavramı / Nokta, Doğru ve Düzlemler / Cisimlerin İzdüşümleri /Plan, Kesit ve Görünüşlerle İlgili Çalışmalar / Proje ve Uygulama Projeleri Çalışmalarında Gerekli Olan Kurallara İlişkin Çalışmalar / Yatay ve Düşey Kesit Alma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş; Teknik resmin tanımı, İşletim sitemi ve çizim paket programlarının tanıtımı, | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 2 | Draw menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 3 | Draw menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 4 | Modify menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 5 | Modify menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 6 | Dimensions menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 7 | Dimensions menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çizgi tipleri ve yazılar | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 10 | Geometrik Şekillerin Çizimi | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 11 | Ölçek ve Ölçülendirme | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 12 | İzdüşüm ve üç görünüş çıkartma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 13 | İzdüşüm ve üç görünüş çıkartma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 14 | Kesit çıkarma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 15 | Kesit çıkarma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Temel Autocad Komutları, Harun ÖZKAYA, Seçkin Yayınevi, 2015. | |
| 2 | Bilgisayar Destekli Teknik Resim-AutoCAD, Nezihi ÖZKAN, Fatih Basımevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1- Temel AutoCad Komutları, Harun Özkaya, Seçkin Yayınevi, 2015. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 |
| 9.Proje | 1 | 1 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||