|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılan ileri duyusal analiz (tanımlama) tekniklerinin ve duyusal analizi gerçekleştirecek panelistlerin seçimi, eğitimini ve izlenmesi prosedürünü öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Duyusal analiz için uygun oda koşullarını sağlama yetisi kazanır |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Panelist seçimi ve eğitimini bilir |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde ileri duyusal analiztekniklerini kullanır |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Duyusal analiz sonuçlarını yorumlama yetisi kazanır |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Duyusal analiz odasının dizaynı, panelist seçimi, eğitimi ve izlenmesi, tatlara ve spesifik kokulara duyarlılığın ölçümü, ileri duyusal analiz teknikleri, tanımlama analizleri; doku profil analizi, lezzet profil analizi, aroma profil analizi, tüketici testleri, sonuçların rapor edilmesi, farklı gıdalarda uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Duyusal analize giriş | Konu anlatımı |
| 2 | Duyusal analiz odalarının dizaynı için genel kurallar | Konu anlatımı |
| 3 | Panelistlerin seçimi, eğitimi ve izlenmesi | Konu anlatımı,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Renk, görünüş ve doku ölçümü | Konu anlatımı,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Tada karşı duyarlılık ve ayırdetme testleri | Konu anlatımı,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 | Burunla ve genizle koklama metodu | Konu anlatımı, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | Spesifik kokular tanıma ve ayırdetme testleri | Konu anlatımı, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yoğunluğa karşı sıralama testi | Konu anlatımı, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | İleri duyusal analiz metotları: tanımlama teknikleri | Konu anlatımı |
| 11 | Lezzet profil analizi | Konu anlatımı |
| 12 | Aroma profil analizi | Konu anlatımı |
| 13 | Doku profil analizi | Konu anlatımı |
| 14 | Tüketici testleri, örnek test formları | Konu anlatımı |
| 15 | Sonuçların rapor edilmesi | Konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||