|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı: gıdalarda bulunan mikotoksinlerin detoksifikasyonu hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikotoksinler ve miktoksin üreten fungusları öğrenir. |
PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiziksel detoksifikasyon yöntemlerini bilir. |
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kimyasal detoksifikasyon yöntemlerini bilir. |
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Biyolojik detoksifikasyon yöntemlerini bilir. |
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği: miktoksinlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemlerle detoksifikasyonunu kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Funguslar hakkında genel bilgi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Mikotoksin üreten funguslar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Mikotoksinler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Miokotokin detoksifikasyon yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Fiziksel yöntemler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Fiziksel yöntemler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Fiziksel yöntemler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasal Yöntemler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Kimyasal Yöntemler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kimyasal Yöntemler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Biyolojik Yöntemler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Biyolojik Yöntemler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Biyolojik Yöntemler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tartışma | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Encyclopedia of Food Mycotoxins, Springer Science & Business Media, 13 Mar 2001 - 294 sayfa | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |