|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALE ÇOTUK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı özel eğitim ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
||
| DÖÇ-2 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları
bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-6 |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel eğitim ve temelleri, tarihi, ailelere sunulan hizmetler destekler, değişik yetersizlik türleri, yaygınlık oranları ve nedenleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özel eğitim ve temelleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 2 | Özel eğitim ve temelleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 3 | Özel eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 4 | Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 5 | Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 6 | Çoklu yetersizlik kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 7 | İşitme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Görme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 10 | Dil ve konuşma bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 11 | Fiziksel yetersizlikler ve kronik bozukluklar kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 12 | Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 13 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
| 14 | Aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 15 | Ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM PROF. DR. NECATE BAYKOÇ | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 117 | ||